Usia Blog Cikgu Zaman

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, November 10, 2011

Sekali Lagi


Dalam banyak-banyak movies yang aku tonton, filem 'Sekali Lagi' benar menyusup kalbu. Lakonan Shaheizy Sam sebagai Arman amat berkesan. Aku tidak tahu menulis sinopsisnya, jadi aku copy dari sini. Kredit untuk empunya blog.

Cerita Sekali Lagi, ianya merupakan filem terbitan metrowealth pictures dan siapa tak kenal bos dia kalau tak si David Teo tu. Di arahkan oleh Hashim Rejam yang menceritakan tentang kehidupan Arman lakonan Shaheizy Sam yang menghidap penyakit automatik..(opss silap) autisme iaitu bersifat kebudak-budakan yang bakal berkahwin dengan Farina. Nak dijadikan cerita, Arman cuba diragut oleh seorang mamat botak tetapi diselamatkan oleh Amy yang berusia 5 tahun lakonan Mia Sara (Aku suka tengok budak ni.. hehe comel) dengan hanya menggunakan lastik sahaja hingga membuahkan persahabatan antara Amy dan Arman.

Maka disinilah bermulanya episod cerita ini, bila persahabatan yang terjalin rupanya terungkai satu misteri. Amy sebenarnya adalah anak Arman dan siapa pula ibu Amy? Pada aku tarikan untuk tengok movie ialah watak Shiela (lakonan Lisa Surihani) yang merupakan ibu kepada Amy dan bekerja sebagai kerani. Semasa Shiela bekerja, Amy ditinggalkan kepada Haris yang membuka stall makanan di ibu kota dan pada malam hari Shiela membantu Haris kerana terhutang budi menjaga Amy.




Ini menjadi tanda tanya kepada Shiela dengan siapa Amy berkawan sehingga mereka bertembung dan membuatkan Shiela jatuh pengsan. Rupanya Arman dan Shiela pernah berkahwin dan perkahwinan mereka tidak direstui sehinggakan mereka terpaksa kahwin lari. Apabila berjumpa kembali Shiela tidak dapat menerima kehadiran Arman yang telah mengecewakan hidupnya. Kalau nak tahu bagaimana cerita ini berakhir, korang kenalah tengok sendiri sebab nanti takde feel pulak.


Tidak sabar hendak tonton filem 'Papa, I Love U' lakonan adik Mia Sara serta heroinnya Lisa Surihani. Hero aja orang lain. Pengarah masih orang yang sama.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails